środa, 22 lutego 2017

mieszkanko

Wynajmowałem mieszkanie w zabytkowej kamienicy, które było po części przerobione na biuro. Wynajmowałem je dosyć krótko i całe szczęście bo krótki czas po podpisaniu umowy, zaczęły wychodzić różne mankamenty i właśnie również grzyb. Osoba od której wynajmowaliśmy mieszkanie nic sobie z tego nie robiła i dużo nie brakowało a zgłosiłbym sprawę do sądu. Na szczęście skończyło się na groźbach i nasz umowa zastała anulowana.Może to pieczarkarnia była..Nabrałem ochoty na zupę grzybową. Czy potrzebne są badania geotechniczne gruntu jeżeli chce wybudować garaż o powierzchni 60-70 m2 jeżeli na działce stoi już dom oraz budynek gospodarczy do 35 m2 ?Na dodatek dziennik budowy nie jest jeszcze do końca zamknięty.Myślę, że trzeba wietrzyć, ale wywietrzniki wydaje mi się, że nie do końca się sprawdzają. Ja miałem w ścianie mały otwór którego nie zapchałem sylikonem i wokół tego wyszedł mi grzyb. Teraz chce potraktować go odgrzybiaczem w sprayu i zobaczymy czy coś zdziała Ten temat wielokrotnie się przewijał, więc w pigułce: - jak jest na tynku grzyb, to jest też pod spodem - należy zbić w tym miejscu obróbkę, uszczelnić pomiędzy ościeżem a ościeżnicą np pianką (prawdopodobnie dlatego się tam zbiera wilgoć z pomieszczenia, bo jest nieszczelnie), popsikać środkiem antygrzybicznym (a nie wybielaczem) i ponownie obrobić. - zamontować nawiewniki okienne przynajmniej jeden na pomieszczenie - najlepiej Aereco 2MO 102 biały (koszt około 75 zł netto + frezowanie + montaż, razem jakieś 160-180 zł brutto/nawiewnik). - nawet pomimo nawiewników zalecam szokowo wietrzyć mieszkanie - zakręcić grzejniki, pootwierać okna na 10-15 minut, potem zamknąć okna i odkręcić grzejniki. Ściany podczas szokowego wietrzenia nie zdążą się wyziębić, a świeże powietrze szybciej się nagrzewa - nie ma więc strat w ogrzewaniu. A tak poważnie to miałem kiedyś znajomego co może aż takiej wilgoci w chacie nie miał ale gdy przychodził do mnie do domu to czuć było od niego stęchlizną- o dziwo u niego w domu tej stęchlizny czuć nie było. Słowem nic przyjemnego bo ty tego nie czujesz mieszkając w takich warunkach ale w sklepie pewnie ludzie od ciebie uciekają.Jeśli projektowany garaż znajduje się w pobliżu budynku to możesz skorzystać z dokumentacji archiwalnej, która była wykonana na potrzeby budowy budynku mieszkalnego.ostatnio zauważyłam że na ścianie obok okna jest grzyb, o ile jest to grzyb, jest tam już chyba od 2 lat albo i więcej, moja mama mówiła że to nic takiego i właśnie od 2 lat dziwnie kaszle w okresie zimy, chyba nabawiłam się alergii od tego... moja pytanie brzmi jak sobie z tym grzybem poradzić? Wyczysczenie go wybielaczem i osuszanie wystarczy? Wiem że trzeba jeszcze coś zrobić z wentylacja ale czy wystarczy pporostu często wierzyć w domu? Mieszkam w bloku a chciałabym zainstalow ac wywietrznik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz